Пређи на главни садржај

Kreiranje gadžeta za društvene mreže u Blogger-u

Kreiranje gadžeta za društvene mreže u Blogger-u
Moć društvenih mreža leži u međusobnom povezivanju ljudi i njihovih interesovanja.
Ukoliko imate čitaoca koji je na neki način došao na Vaš blog i on mu se svidi, on će želeti da na neki način ostane u kontaktu sa Vama.
U današnje vreme postaje sve indikativnije da čitaoci ne žele da primaju dosadna obaveštenja o novim tekstovima putem imejla ili notifikacija na uređaju. Umesto toga, ono što posetioc želi je da stupi u kontakt sa Vama i nekim istomišljenicima putem socijalnih mreža koje koristi.
Iz tog razloga, povezivanje korisnika sa popularnih društvenih mreža i Vašeg sadržaja je veoma bitna stvar, kako za reputaciju, tako i za pozicioniranje u pretrazi.

Da li koristiti linkove ili dodatke za socijalne mreže?

Povezivanje bilo čega na internetu se ostvaruje putem linkova. Tako su i socijalni gadžeti (vidžeti) u stvari samo lepo oblikovane sličice iza kojih stoji najobičniji link ka profilu na nekoj od društvenih mreža.
Neki blogeri umesto društvenih ikonica više vole da koriste plaginove socijanih mreža (facebook, twitter...) jer im takvi dodaci mogu ubrzati lajkovanje, fejvovanje, praćenje, pinovanje i sl. Korišćenje plaginova ima svoju cenu: blog gubi na performansama i povećava se vreme očitavanja stranice.
Sa druge strane, linkovi ka socijalnim mrežama imaju ogromnu prednost nad pluginovima jer ne utiču negativno na performanse.Najčešće se lepo oblikuju kako bi bili primamljivi posetiocima.
Platforma Blogger na žalost nema ugrađen dodatak pomoću koga se posetilac lako može povezati sa Vama na nekoj od socijalnih mreža koje koristite. Na našu sreću, taj dodatak nije teško napraviti i to ću Vam sada pokazati.

Kreiranje jednostavnog dodatka za povezivanjem putem društvenih mreža

U mom primeru ću koristiti najjednostavniju metodu za kreiranje ovog dodatka. Pronalaženje, pripremanje, prilagođavanje i podešavanje adekvatnih sličica koje bi nam služile kao linkovi u Bloggeru može da bude komplikovan posao.
Iz tog razloga, koristićemo font awesome kao podlogu za izgled ikonica koji će služiti za povezivanje bloga sa društvenim mrežama. Rezultat će biti jedan lep gadžet koji će biti kompaktan i prenosan. Ovo znači da će Vam on ostati netaknut ukoliko ikada poželite da promenite šablon izgleda bloga.
Da bi smo postigli kompletnost, u naš gedžet ćemo uključiti sve: i font awesomea i CSS stil potreban da bi se ikonice ispravno prikazivale.
Vreme potrebno za ovaj posao je manje od minuta.
Otvorite Bloggerovu kontrolnu tablu i idite na karticu "Izgled". Zatim kliknite na dugme "Dodaj gadžet".
Dodavanje vidžeta u bloggeru
U prozoru koji Vam se otvorio izaberite "HTML/JavaScript gadžet".
HTML/JavaScript Blogger vidžet
U polje "Naslov" unesite naslov. Na primer: Povežite se sa nama
HTML/JavaScripr Blogger vidžet
U polje "Sadržaj" unesite sledeći kôd (obratite pažnju na plavo označene stvari):

<link href="https://cdnjs.cloudflare.com/ajax/libs/font-awesome/5.10.0-12/css/all.min.css" rel="stylesheet"></link>
<style>
.mojsocial {
margin:10px;
padding:0;
font-weight:400;
}

.mojsocial a {
font-size:28px;
color:red; // podesi boju ikone
text-decoration:none;
}

.mojsocial a:hover {
color:black; // podesi boju ikone
}
</style>

<div class="mojsocial">
<!-- Podesi za twitter -->
<a href="https://twitter.com/FogDeveloper" rel="noreferrer" target="_blank">
<i class="fab fa-twitter"></i>
</a>

<!-- Facebook -->
<a href="https://www.facebook.com/fogdeveloper" rel="noreferrer" target="_blank">
<i class="fab fa-facebook"></i></a>

<!-- Pinterest -->
<a href="https://www.pinterest.com/vas_link_profila" rel="noreferrer" target="_blank">
<i class="fab fa-pinterest"></i>
</a>

<!-- Youtube -->
<a href="https://www.youtube.com/user/vas_link_profila" rel="noreferrer" target="_blank">
<i class="fab fa-youtube"></i>
</a>

<!-- Instagram -->
<a href="https://www.instagram.com/fogdeveloper/" rel="noreferrer" target="_blank">
<i class="fab fa-instagram"></i>
</a>

<!-- rss -->
<a href="http://feeds.feedburner.com/FogDeveloper" rel="noreferrer" target="_blank">
<i class="fas fa-rss"></i>
</a>
</div>
Radi lakšeg snalaženja u ovom kôdu su crvenom bojom označena mesta koja razdvajaju odeljke (CSS stil i HTML div element u koji postavljamo linkove).
Plavom bojom su označeni linkovi. Ovde je potrebno da Vi postavite linkove ka svojim profilima ili stranicama na društvenim mrežama
Da bi ste dodali link ka nekoj društvenoj mreži koju koristite a koja nije navedena, prvo treba da odete na sajt font awesomea (to možete uraditi na ovom linku) i potražite adekvatnu ikonu. Nakon što ste je pronašli, potrebno je po gornjem šablonu kreirati link ka Vašoj stranici na toj društvenoj mreži.
Na primer, gore nije naveden link ka linkedin profilu. Njega ćemo lako napraviti tako što u gornji kod ubacimo ovako nešto:
<!-- Linkedin -->
<a href="http://linkedin.profil" rel="noreferrer" target="_blank">
<i class="fab fa-linkedin"></i>
</a>
Slično treba uraditi za svaku društvenu mrežu koja nije navedena.
Kada ste podesili sve linkove ka Vašim profilima, potrebmo je da kliknete na dugme "Sačuvaj". Sada je kreiranje gadžeta gotova, a na Vama je ostalo da ga pozicionirate gde želite da se pojavljuje na blogu.
Savet je da bude na nekom vidnom mestu pri vrhu stranice. Najčešće se stavlja na vrh bočne trake kako bi ga posetioc uočio čim poseti Vašu stranicu.
Kada ste ga pozicionirali, kliknite na dugme "Sačuvaj raspored" kako bi Blogger umetnuo dodatak na mesto koje ste mu odredili.
Ako ste ispravno pratili uputstvo trebalo bi da dobijete nešto slično ovome:
Izgled novog gadžeta
Uživajte!

Koje je najbolje mesto za linkove ka društvenim mrežama na responzivnim Blogger šablonima?

Bloggerovi Responzivni šabloni imaju jednu manu: nedostatak prostora u koji možete da dodajete nove mogućnosti.
Ovi izgledi imaju bočnu traku, ali je ona sakrivena na većini uređaja i njoj se pristupa putem "hamburger" menija. Dakle, ceo taj prostor nije u vidnom polju posetioca, pa nije pogodan za postavljanje ovih linkova.
Na našu sreću, ovi šabloni imaju jedan bag. Mi u njima možemo da prevlačenjem miša dodajemo gadžete i u "zaključane" sekcije (odeljke na kojima ne postoji dugme "Dodaj gadžet".
Dakle, mi socijalne ikonice možemo da dodamo u zaglavlje, iznad stranica itd. Međutim, to deluje pomalo ružno.
Ako prebacite naš gadžet u odeljak koji se naziva "Prijava" a koji u sebi sadrži gadžet za praćenje putem mejla, možete da dobijete zanimljiv rezultat.
Social and email
O dodatnim prilagođavanjima dugmeta "Subscribe" sam pisao u ovom tekstu.

Коментари

Постави коментар

Pokažite nam šta mislite o ovome!

Obavezno pročitajte i:

Top nedelje:

Pretražite elektronski katastar nepokretnosti Republike Srbije

Šta je katastar i zašto je on bitan? Katastar (ili katastar nepokretnosti) je osnovna evidencija podataka o nepokretnostima i nosiocima prava nad njima na određenoj administrativnoj površini. Katastar u sebi sadrži podatke o zemljištu (npr. oblik, površina, način korišćenja...), zgradama i drugim građevinskim objektima, kao i informacije o subjektima koji su nosioci prava na tim napokretnosrima.

Proverite preko interneta do kada Vam je overena zdravstvena knjižica

Od kada je uvedena "plastična" zdravstvena knjižica, gomila građana koji nisu u radnom odnosu često zagubi dokument na kojem im piše datum do kog im je zdravstvena knjižica overena. Neki put, čak i zaposleni se nađu u situaciji da pođe na lekarski pregled, a da mu u domu zdravlja kažu da knjižica nije overena (npr. zbog praznika se nije uradila automatska overa ili poslodavac nije izvršio svoje obaveze). 

Kako otvoriti novi Google i gmail nalog?

Google je kompanija koja je od kreiranja najbolje internet pretrage do spleta raznih umreženih servisa prešla dug put. Otvaranje ličnih imejl (email) adresa i dodela prostora za skladištenje poruka (email sanduče) je ova kompanija pružila svojim korisnicima davne 2004. godine. [message] Za početnike: Šta je Email? Uopšteno, email je elektronska pošta pomoću koje možete komunicirati putem tekstualnih poruka sa drugim korisnicima interneta, deliti sa njima različite sadržaje (slike, dokumenta, fajlove, internet adrese...). Na današnjem internetu, (sem u poslovnom segmentu društva) email adresa je izgubila svoju prvobitnu namenu i služi za kreiranje naloga na različitim sajtovima. (Facebook, Twitter, Instagram…) Google u ovom trenutku pokriva širok spektar proizvoda od kojih je elektronska pošta samo jedna usluga. Kada se kreira Google nalog za elektronsku poštu (popularni gmail nalog), automatski će biti kreiran i Google nalog koji možete koristiti za prijavu na ostale s

Tehnologija napreduje: Pogledajte ples super realističnih robota iz Kine!

Poneki put se i na Viberu može pronaći nešto pametno i zadivljujuće. Nisam mogao da sakrijem svoje uzbuđenje u trenutku kada sam nedavno dobio sledeću poruku, koja je imala čist informativno-obrazov(a)ni karakter: PRVO POGLEDAJTE VIDEO! Ovaj klasični ples nastao je u Kini, a odvijao se u šangajskom Disneylandu. To nisu plesači, već roboti proizvedeni u Kini. Robot je savršeniji od Japanskih i ima bolje dorađene izraze lica. Oboje plesača su roboti. Izgledaju tako stvarno! Predstava traje samo oko 5 minuta, red za karte je 4 sata, a cijena je 63€(499 juana). Dodatak ovoj poruci je mali "začin": Kinezi su toliko savršeno napravili ove robote da su im čak dali i imena. Perfektno, nema se šta dodati. Ali.... Da li je to tako?

Sneeit Spot - novi način upotrebe Blogger-a

Dodatak za Chrome bruzer Sneeit Spot i nije neka novost za sve one koji su koristili usluge internet prodavnice sneeit.com , koja je poznata po izradi i distribuciji kvalitetnih Blogger/Blogspot i WordPress tema. Za razliku od drugih sličnih web prodavnica, Sneeit se trudi da njihovi šabloni budu ažurirani i da podjednako dobro rade sa svakom novom promenom koju ove platforme nameću iz dana u dan. Tema ovog teksta nisu njihovi šabloni, već alatka koju su razvili za potrebe kupaca svojih proizvoda, ali koju može iskoristiti i svaki drugi korisnik Blogger/Blogspot platforme, kako bi sebi, na neki način, olakšao rad.