Kada se pokušaj nigerijske prevare pretvori u pakao za prevaranta... - ★★ Fog Developer ★★

Novo

6/recent/ticker-posts

Kada se pokušaj nigerijske prevare pretvori u pakao za prevaranta...

Pokušaji nigerijske prevare nisu retkost na internetu. Na godišnjem nivou se putem ovog jednostavnog "mehanizma" zgrne oko 700.000 dolara koji "ispare" iz džepa naivnih i lakovernih ljudi.
Na žalost, prevareni su najčešće oni kojima je novac zaista i potreban. Oni će pozajmiti određenu svotu i uplatiti prevarantu na račun u nadi da će dobiti delić nasledstva od nekog (fiktivnog) "nigerijskog princa".
Nigeriska prevara je vremenom evoluirala u različite oblike. Ekspanzija različitih društvenih mreža je dovela do lakše distribucije ovog "napada na novčanik" i mnogo većeg broja žrtava 
Jedna od tih formi je došla i do mene. Jedne tople avgustovske večeri mi je na društvenoj mreži Twitter privatnom porukom bila prosleđena ponuda za kredit.
Obično ignorišem ovakve stvari, ali ovog puta sam odlučio da odgovorim kako bih proverio šta će se desiti.
I tu ova priča počinje.

Spam i samo spam

Kada se pokušaj nigerijske prevare pretvori u pakao za prevaranta...
Te večeri sam bio baš raspoložen za neobavezno (i prilično neozbiljno) čavrljanje, pa mi je ovaj prevarant delovao kao idealna žrtva koju se isplati ugnjaviti. Nisam ni slutio da ću uspeti u svom naumu.
Elem, vidimo da mi se čovek obraća na jeziku koji razumem.
Da li je to baš tako? Pa i nije! Pažljivijim posmatranjem se vidi da je korišćen Google prevodilac na hrvatski jezik. U kasnijem toku razgovora će to postati očiglednije.
Dakle, renomirana i eminentna "internetska finansijska institucija" mi se obraća čak iz Francuske. Oni su toliko jaki da mogu "iz cuga" da mi pozajme 25 miliona (!!!) evra, ali ne mogu da unajme čoveka koji bi gramatički ispravno preveo njihovu ponudu. Deluje prilično uverljivo, zar ne? 😂
Interesantno... Hajde da ja njima ponudim pare, da vidim šta će se desiti? Možda im trebaju da postanu pametniji....
Dakle, onaj ko mi je malopre ponudio 25 miliona (!?!) evra će sad doći automobilom iz Nigerije da preuzme neku "siću" od 700 eura.
Pih... 
Izgleda da "internetska finansijska institucija" i nije toliko jaka kako se reklamira.

Greška

Dakle, čovek je pristao da mi da 2 x 500 eura za mojih 700 na koje želim da mu obračunam kamatu. Interesantno....
Hajde da vidim da li će pristati na još neke, znatno nepovoljnije, uslove?
Dakle, ovaj pristaje na sve.
Prevarant (ne obraćajte pažnju na sliku ili ime - sve to je lažno u ovakvim slučajevima) još uvek u sebi gaji nadu da sam ja "naseo" i da ću mu uplatiti određenu svotu.
U poruci koju šalje možemo da vidimo da se on ne zove Chantia Mares i da nije iz Francuske. Dakle lik je iz izvesne države u Africi i teško da će imati 2 x 500 eura koje će mi dati kada dođe automobilom.
Hoće on pare - hoću ja pare. Čiji živci su deblji?
Sada, kada sam imao adresu za uplatu činim jednu veliku početničku grešku. Umesto da lepo, k'o sav normalan svet, iskoristim neki IP logger uz neki skraćeni URL kako bih namamio prevaranta da ostavi više svojih podataka, za eventualnu tužbu protiv njega, ja se toga nisam setio.
Umesto toga, ja insistiram na njegovoj detaljnijoj adresi i iznosu koji je on meni fiktivno dužan. Igram se mačke i miša.

Igra živaca

Dakle, čovek mi potvrđuje da će isplatiti 20 eura za svaku moju poruku koju mu pošaljem putem Twitter DM-a. Preduslov za to je da mu uplatim 700 eura westernunionom.
Međutim, ja insistiram na 2 x 500 eura koje su zalog.
Koliko će trebati napadaču da shvati da ja nisam njegova žrtva?
U ovoj poruci prevarant daje svoj poslednji udarac. Još uvek se nada da ću nasesti, ali mu tok razgovora budi sumnju.
Čovek nije ni pomislio koliko ću ga smarati.
Kako li će se on izvući iz ovoga?
Dakle, prevarant traži dokaz o uplati.
Njegov cilj je da neko izvrši transfer novca na određenu adresu ili račun. Kada se osigura da je novac na računu, istog trena bi ga prebacio na neki drugi račun ili adresu, a originalan račun ugasio, kako bi se zametnuo svaki trag koji može dovesti do njega.
U ovom trenutku ja ponavljam grešku, i umesto linka ka "dokazu o uplati" (koji bi služio da saznam IP adresu, uređaj i sl podatke napadača koji bi pomogli u njegovom otkrivanju) ja počinjem da se sprdam.
Okrećem priču i pravdam se da ne šaljem fotografije intimnih delova tela ljudima na društvenim mrežama.
Čovek vidi da nešto nije u redu. Svaka moja poruka uvećava iznos za 20 eura. Pokušava da smanji taj iznos, ali on je pristao na to, zar ne?
Ovog puta ja od njega tražim sliku uplate.
U ovom trenutku on o parama a baba (ja) o uštipcima.
Videvši da stvari ne idu tokom koji je planirao, napadač pokušava da se izvuče. Kaže da je sasvim OK ako ja ne želim sarađivati.
Čekaj, bre, malo... Pa uslovi na koje je pristao su povoljni za mene!
Koja budala bi pristala da mi plati 20 eura za svaku poruku u DM-u?
Ja insistiram na tom dogovoru i napadač pokušava da se izvuče uz najgluplje opravdanje. Nije se on dopisivao sa mnom, već njegov sin.
Čak i da je istina da je maloletno lice u pitanju, staratelj snosi odgovornost za njegove postupke. Još jedan pokušaj da se izvuče iz ovog razgovora neće pomoći napadaču od mog smaranja.
U međuvremenu, napadač je zaboravio da je sa mnom pokušao fino, pa šalje još jednu poruku o ponudi za kredit.
Ovo je znak da koristi neku skriptu koja targetira sve njegove prijatelje na Twitteru.
Međutim, kada skripta odradi posao, i kada mu stigne odgovor, onda napadač preuzima ulogu "agenta" koji obrađuje žrtvu.
Ovog puta "žrtva" obrađuje njega.
Videvši da je "tvrd orah voćka čudnovata", napadač me blokira kako bi sačuvao ono malo psihičkog zdravlja koje mu je preostalo u toku našeg razgovora.
Međutim, njegov nalog je prijavljen i u narednom periodu videćemo da li će biti i ugašen.

Pouka

Ovaj moj primer konverzacije sa prevarantom je loš.
U ovom slučaju važi samo jedno pravilo: ne ulazite u razgovor sa ovakvim likovima. Kada dobijete ovakve poruke u privatnom četu na nekoj od društvenih mreža odmah prijavite i blokirajte nalog koji ih šalje!

Постави коментар

0 Коментари