Ispod površine.... - ★★ Fog Developer ★★

Novo

6/recent/ticker-posts

Ispod površine....

Trebalo mi je dugo vremena da otpočnem pisanje ovog teksta. Prvog nakon dužeg vremenskog perioda.

Umor i mnogi negativni uticaji su me jednostavno odbacili dalje od ovog bloga. Gomila drugih, ekstremno negativnih stvari se dešavalo, ali avaj... Čovek se navikne na njih, a u ovom slučaju - taj čovek sam morao biti ja (kad nema ko drugi).

Elem, oduvek sam mnoge nade polagao u ovaj blog. Mnogo puta sam i dizao ruke od njega (npr. 2015g. je "zlatan primer").

No, ni ova 2022. nije daleko.

Za inertnost su bile presudne određene stvari.

Korak napred, nazad dva...

U želji da povratim najverniju čitalačku publiku, morao sam delovati u pravcu slanja obaveštenja svaki put kada se pojavi novi tekst na blogu.

Odluka je pala i ja sam na blog ugradio follow.it vidžet pomoću koga ste se mogli prijaviti da dobijate obaveštenja o novim tekstovima na ovom blogu na svoju email adresu. Na taj servis nisam uvezao Vaše adrese sa feedburner-a, jer sam tako i obećao (vidi ovaj tekst).

Ali, stvari se nisu razvijale u smeru koji sam želeo.

Šta se to događa?

Nisam siguran da mogu da krivim taj vidžet, ali nedugo posle toga me je iznenadio sledeće upozorenje o sigurnosti:

O kakvom phishngu ovi pričaju? Gde se na blogu posetioci bilo kakvom prevarom navode da ostave svoje podatke? Tog nikada nije bilo, niti će na ovom mestu biti...

Na Fog Developer-u postoje svega par mesta koje služe za interakciju sa čitaocima: komentari, kontakt forma i - sada uklonjeni vidžet za email obaveštenja. I na svim tim mestima posetioc dobrovoljno stupa u interakciju sa ovim blogom.

Još gore od svega je što nisam bio siguran na šta se tačno ovo upozorenje odnosi, jer sam od informacija imao ovo (bolje rečeno - ništa): 

Dakle, imam upozorenje da se nešto pojavilo, a ne znam gde, kako bih locirao problem.

Da li je u pitanju greška crawlera, nečija namera (heh, ako mislite da teoretišem neku zaveru, čitajte dalje....) ili jednostavno Google smatra da follow.it nije prikladan servis - ne bih znao reći.

Uglavnom - šteta je napravljena i ionako slabašnu poziciju je Google jednostavno dotukao.

Uklonjen je vidžet za koji smatram da je problematičan, pa će buduće vreme pokazati da li se, i na koji način, pozicija u pretrazi popravlja.

Opcija za primanje obaveštenja na email adresu je ostala. Imate dugme u bočnoj traci (na desktopu) ili ispod teksta (ako čitate sa mobilnog telefona) koje će Vas odvesti na follow.it servis gde možete da zapratite ovaj blog.

Klik bombing u svom punom sjaju

Pored nagomilanih privatnih problema, uvek se nađe neko ko će te probleme da uveća. Ni u ovom, "virtuelnom" svetu nije ništa bolje. 

Da stvari mogu da budu još gore od markiranja ovog bloga kao nesigurnog, već se neko pobrinuo.

2. marta me je iznenadio mejl sledeće sadržine:

Поштовани/а,

Недавно смо на вашем AdSense налогу открили потенцијално неважећи саобраћај. Због тога смо за налог увели ограничење у приказивању огласа. Аутоматски ћемо прегледати и променити ово ограничење док настављамо да надгледамо саобраћај.

Зашто је дошло до овога?

Открили смо да се потенцијално неважећи саобраћај користи за генерисање прихода од огласа на налогу. Подсећамо вас да је неважећи саобраћај строго забрањен смерницама програма AdSense. Кликови на Google огласе морају да буду резултат стварног интересовања корисника. Објављивачи не смеју да траже од других да кликну на њихове огласе. То значи да не смете да тражите од корисника да подрже ваш сајт, да им нудите награде за прегледање огласа, као ни да обећавате надокнаде трећим странама за такве радње. Осим тога, забрањени су и кликови на сопствене огласе, алатке за аутоматске кликове или изворе саобраћаја, роботи или други софтвер намењен обмани.

Схватамо да можда желите да сазнате више о активности коју смо открили. Будући да ове информације могу да се користе за заобилажење власничког система за откривање, објављивачима не можемо да пружимо информације о конкретним активностима налога, укључујући кориснике који су можда у вези са њима.

Имајте на уму да ако утврдимо да кршите смернице програма AdSense, налог може да подлеже додатним радњама на примени смерница или да буде трајно онемогућен.

Шта сада треба да радите?

Налог је и даље потпуно доступан и можете да видите детаље о овом проблему на нивоу налога у центру за смернице. Мада ово ограничење приказивања огласа обично утиче на објављиваче мање од 30 дана, у неким случајевима може да потраје дуже. Саветујемо вам да правовремено делујете како бисте се уверили да је саобраћај огласа у складу са смерницама програма AdSense. Хвала на разумевању и сарадњи.

Срдачан поздрав,

Google AdSense тим

Interesantno je da je AdSense autmatski skidao iznose za koje je pretpostavljao da su kreirani nečijom namerom, tj njegovi automatski filteri su radili svoj posao. Drugim rečima - ako bilo ko uzastopno klikće na oglase, to se ne broji, tj na kraju meseca se skida sa računa. A takvih klikova ponekad imam i po 20%!!!! Mislio sam da automatika radi svoj posao...

Makar sve do ovog marta. Nakon ove elektronske poruke, na blogu su se prestali prikazivati oglasi ili je AdSense puštao generičke (probne) oglase koji služe kao ukras. I to je trajalo duže od mesec dana!

Da ironija bude veća, pre izvesnog vremena sam napisao serijal tekstova o tome kako izbeći upravo ovaj problem:https://fogdeveloper.blogspot.com/2018/12/kako-spreciti-zlonamernu-manipulaciju.html

(OK, tekst je malo outdate i ne prikazuje se u dobrom formatu, pa ga možda u budućnosti i popravim)

Čak i nakon ove blokade od strane AdSense-a, bombardovanje klikovima se nastavilo. Pre neki dan, negde iza ponoći mi je CTR bio 200%!!! To znači da je bilo duplo više kliktanja po oglasima nego što je oglasa prikazano!!!

Ljudi, molim Vas - nemojte da radite to, ma koji da su razlozi!

Bekstvo od Fog Developera

Ja ne bi bio ja, da nemam nešto drugo u rukavu. A u rukavu su dva-tri rezervna bloga od kojih su neki (bili) online, a neki čuče kao privatni i nedostupni široj publici.

Oko mi je palo na dva: jedan koji, iako nigde nije deljen, imao saobraćaj skoro kao Fog Developer, i drugi koji je na engleskom jeziku pokrivao određeno područje slično onom na ovom blogu, ali koji je privatan.

Elem, samo je trebalo aplicirati za AdSense pa smo u poslu.

Uzalud vam trud svirači....

Prvi blog je glatko odbijen par puta. Razlog za to je blog u izradi ili loša navigacija. Na njemu još uvek radim, te ga dalje neću komentarisati.

Drugi blog sadrži oko 500 tekstova. Njega je bilo potrebno prebaciti u javno, i nastaviti objavljivati tekstove kako bi se crawleri pokrenuli.

Međutim, na moj očaj, indeksiranje nije išlo brzo kao što sam mislio. Iako sam se vraški trudio da dodam još aktuelnog sadržaja (i da mu uspešno povećam materijal na ukupno 800 tekstova u prethodnih par meseci), Google Search je do sada indeksirao svega 18 (!!!) stranica. Samim tim, on  nije pogodan za prikazivanje AdSense oglasa.

Ništa gore od uzalud provedenog vremena.

Jedina racionalna solucija je da se vratim ovde i pokušam da popravim ono što se popraviti može.

I eto me...

Постави коментар

0 Коментари