Rezime

9.10 Rezime 

U ovom delu tutorijala pokazao sam ti mnoge osobine funkcija, ali imaj na umu da je to samo delić onoga što funkcije čini supersoničnim alatom u rukama iskusnog programera. Ali, potrudio sam se da pokrijem većinu onoga što je potrebno prilikom svakodnevnog korišćenja funkcija.
I zato sam ti za kraj, i za razmišljanje ostavio par stavki...
Rekli smo da je SVE u Pythonu neki objekat. Tako su i funkcije samo objekti (objekti imaju svoje atribute, a kao što smo videli funkcije imaju __doc__ atribut), i zato pogledaj ove male primere za razmišljanje:
>>> def lenj(): 
...     '''Obična lenština.''' 
...     pass 
... 
>>> lenj() 
>>> lenj 
<function lenj at 0xb6e162ac> 
>>> ja = lenj 
>>> print(ja) 
<function lenj at 0xb6e162ac> 
>>> print(ja()) 
None 
>>> ja.__doc__ 
'Obična lenština.' 
>>> lenj = 5 
>>> lenj 
5 
>>> lenj() 
Traceback (most recent call last): 
  File "<stdin>", line 1, in <module> 
TypeError: 'int' object is not callable 
>>> ja() 
>>> ja.__doc__ 
'Obična lenština.' 
>>> ja 
<function lenj at 0xb6e162ac> 
>>> 
Ne očekujem da znaš šta ovo predstavlja, šta sam dobio, šta izgubio, itd... Već da pokušaš da shvatiš, i da u svojoj glavi stvoriš neku grubu sliku o ovome.
Pokušaj svoje primere, pokušaj, kreiraj, stvaraj funkcije, zatim pokušaj i da napraviš neki koristan program, već imaš dovoljno znanja, važno ti je samo samopouzdanje.
U sledećem delu ovog tutorijala ću ti pokazati kako se koriste, kako se kreiraju, kao i čemu služe moduli prilikom programiranja u Python-u.

9.9 DocStrings Indeks 10 Moduli

Primjedbe

Popularno

Kako televizija štetno utiče na Vaše zdravlje finansije?

Da li je TV kviz Slagalica "prevara"?

Tu je novi Qt creator 4.4.0!

Kada prijatelji odlaze

Microsoft objavio - nova verzija Windowsa stiže...

Opet su se pojavili lažni kuponi brenda "IDEA" na društvenim mrežama

Najgore obrade velikih rock hitova

Sitnije promene na blogu...

Poslednji pozdrav izgubljenom vremenu

Ne, Marlboro ne deli besplatne cigarete!