Jedna lepa današnja vest vezana za status ovog bloga - ★★ Fog Developer ★★

Novo

6/recent/ticker-posts

Jedna lepa današnja vest vezana za status ovog bloga

Jedna lepa današnja vest za status ovog bloga
Dugogodišnji čitaoci ovog bloga su upoznati da se, s' vremena na vreme, volim pohvaliti (ili požaliti) sa određenim stvarima koji se direktno tiču funkcionisanja bloga.

Ono što je sigurno je da su takve informacije najčešće "interne" prirode i da umeju da budu dosadne i neinteresantne, jer nemaju značaja za širu zajenicu. One su, kao neki reperi pravca u kojem se stvari kreću, važne isključivo za ovaj blog i ljude koji su, na neki način, povezani sa njegovim funkcionisanjem. 

Iz tog razloga, takve objave svodim na minimum, a ovo je jedna od njih.

Pre par godina se desio - pad

Posmatrajući Alexa rejting, u svojim začecima, blog Fog Developer je bio rangiran onako kako je i bilo zasluženo. 

Oscilirajući između pozicija 9M i 3.5M top sajtova u svetu (po Alexi), ne može se reći da sam bio previše zadovoljan, ali sam imao neke smernice u kom pravcu treba da idem.

Međutim, negde 2018-te godine se desilo nekakvo čudno kretanje. Blog pada. Brzina tog pada je bila bolna. Iz nedelje u nedelju je to izgledalo otprilike ovako: 8M, 10M, 12M, 13M, 15M, 18M i nakon toga Fog Developer više nije bio "na radaru" po Alexi.

Međutim, gledajući u statistiku posećenosti - podaci se nikako nisu slagali. Prošla godina je bila najuspešnija (po ukupnom broju pregledanih strana) u istoriji ovog bloga. 

Čini se da taj podatak razni online servisi, koji služe za rangiranje web sadržaja, nisu registrovali. Da li je razlog za to što se blog nalazi na poddomenu i što se hostuje putem Blogger-a, ne mogu reći - ali je sve ukazivalo na to.

Razmišljajući o sopstvenom domenu (i hostingu) morao sam sebi dati odgovor i na pitanje: "Da li mi je to, na kraju krajeva, toliko bitno?"

Na ovo pitanje bi svaki SEO ekspert, u po' noći i u po' bela dana, odgovorio: DA.

Međutim, ja, kao sasvim prosečno nakrivo nasađeni inadžija, na to pitanje odgovaram: "Ma.... Baš me briga...."

Dakle, priča ovog bloga se kotrljala bez jednog od bitnih pokazatelja u kom pravcu se zapravo krećemo. A kretalo se... Grabilo se...

I tako sve do danas

Prošlogodišnji podaci su mi davali nadu da će ova godina biti bolja za ovaj blog. Međutim, kako to obično i biva, realnost je imala drugačije planove. 

Spotakao sam se o svoja nadanja. Početkom godine sam se nadao da ću ove godine imati makar 20.000 ukupnih pregleda stranice više nego prošle. Zacrtah taj cilj kao neki minimum "uspešnosti" bloga.

No, već početkom COVID krize ljudi se masovno okreću društvenim mrežama, kako bi relevantne informacije dobijali od svojih poznanika, prijatelja i rođaka. U tom trenutku ceo internet van društvenih mreža je, manje ili više, propatio. Tipičan primer je vladin portal e-pijaca koja bi, nekom logikom za taj trenutak, trebala da po svim merilima bude uspešan projekat. U realnosti, poljoprivredni proizvođači su više proizvoda prodali putem svojih stranica i grupa unutar fejsbuka.

Dakle, u globalu, dani karantina nisu bili dobri za internet sadržaje van društvenih mreža (izuzimajući neke svetle primere koji su dobro iskoristili tu situaciju). Tako je i Fog Developer iznenada "potonuo".

Nade su mi se istopile jer sam po nekoj svojoj računici baziranoj na polugodišnjim podacima, ove godine mogao da dosegnem samo nešto više od polovine ukupnih prošlogodišnjih pregleda stranica.

To je bilo veliko razočarenje.....

Ali, sudbina voli da se igra sa nama. Da stvari nisu baš toliko crne, kao i da postoje neki pomaci, primetio sam pre koji dan. Nije čudno da se sa vremena na vreme pojave pikovi koji označavaju povećanu aktivnost posetioca na blogu. Međutim, pojačana aktivnost nije jednostavno "nestala" (kako to obično biva), već se zadržala par dana na konstantnom nivou. 

Ova pojava, koju sam u početku ignorisao, je bio signal da se desilo nešto pozitivno.

Tek jutros, u trenutku dokolice, pade mi na pamet da malo proverim podatke o tome kako ovaj blog "stoji" na internetu. Na moje veliko iznenađenje, između gomile drugih, nakon par godina me je dočekala i informacija o Alexa rangiranju Fog Developera.

istina je da kada imate podatak da ste po jačini 5.960.377 sajt na internetu, nemate sa čim da se dičite. Ali... Do sada niste ni imali taj podatak!

Dakle, stvari su konačno počele da se kreću. Na meni je da ih ispratim i vidim kuda vodi rad na ovom blogu.

Hvala vam svima na podršci. Bez Vas vođenje, pisanje, kao ni celokupan rad na blogu ne bi bio moguć!

Ostanite naši verni čitaoci. Obećavam Vam da će se na ovim stranama u budućnosti naći još mnoštvo korisnih i zanimljivih tekstova!

Постави коментар

0 Коментари