Exception (Hvatač grešaka) - ★★ Fog Developer ★★

Novo

6/recent/ticker-posts

Exception (Hvatač grešaka)

15 Exception (po naški - „Hvatač grešaka") 

Do sada si već mnogo puta naleteo na neke greške koje se javljaju u tvom programu, zapravo, od samog starta ovog tutorijala ja sam insistirao na (pa čak sam te i „uvlačio u“) situacijama u kojima tvoj program ili ne radi, ili ne radi onako kako se to od njega očekuje. Želeo sam da prihvatiš činjenicu da postoje greške i da su te greške – normalna pojava. No, do sada si se sretao sa nekim manjim greškama koje se nehotično mogu javiti, ali se nisi susretao sa načinom rada po kom bi te greške uspeo nekako da uhvatiš, pa, ukoliko se pojave da ih obradiš, na svoj način. Znaš da se greške javljaju ukoliko se  pojave određeni događaji u tvom programu koje Python ne može da obradi, ili ih obradi na način na koji mi nismo želeli.. Na primer, šta ako želiš da Python otvori i pročita neku datoteku, a ta datoteka nije prisutna na računaru (ne postoji)? Ili šta ako korisnik našeg programa, tu datoteku slučajno izbriše u trenutku kada je naš program pokrenut? Takve situacije moramo na neki način obraditi i mi se sa tim borimo koristeći hvatanje grešaka (exceptions). 
A šta ako u tvom programu postoje neke neispravne komande, jer si ih slučajno napisao? Tvoj program obrađuje Python, i on, kada naleti na neispravan deo koda, neće biti stidljiv – jednostavno će prekinuti izvršavanje i reći će ti da je to za njega neprihvatljivo. U nekom prenesenom značenju, on će "dići ruke" (eng raises) od zadatog posla i jednostavno će ti reći da na nekom mestu postoji postoji greška (error).

14.7 Rezime Indeks 15.1 Greške

Постави коментар

0 Коментари