Šta je 2019. godina donela blogu Fog Developer? - ★★ Fog Developer ★★

Novo

6/recent/ticker-posts

Šta je 2019. godina donela blogu Fog Developer?

Šta je 2019. godina donela blogu Fog Developer?
Završila se još jedna prilično zanimljiva godina posmatrano iz ugla bloga Fog Developer.
Planeta Zemlja je napravila još jedan krug oko Sunca. Svemir to nije ni osetio. Ali na tom trećem kamičku od sunca su se dešavale mnoge krupne i sitne promene. Neke su bile bitne svima, a mnoge su ostale važne samo nekima.

Nova godina je pravo vreme da se pogleda unazad i podseti na sve što je uticalo na sadašnji tok kojim se stvari kreću. Potrebno je sumirati utiske, pregledati statistiku i iz svega toga izvući neku pouku.
Sada već tradicionalno, ovaj blog objavljuje pregled godine koja se nalazi iza njega.

Fog Developer kroz maglu 2019-te

Iz perspektive ovog bloga, protekla godina je izgledala ovako:

Početak 2019. godine

Iako nisam bio zadovoljan finišom 2018-te, sada već prošla godina je počela prilično snažno. Ideja je bila da se blog obogati recenzijama i različitim informacijama iz kulture. Zbog privatnih obaveza i nekih drugih faktora, već nakon kratkog perioda tekstovi počinju da se proređuju.
Nakon toga, jedva da je objavljeno par mojih priča i pesama.
Sa tehničke strane, po nekim pokazateljima na koje sam se do tada oslanjao, ovaj blog lagano tone. Na primer, ALEXA rank je Fog Developera prikazao na veoma nezavidnom mestu. Ovakvo strmoglavo rušenje je predstavljalo crveno svetlo za neko ozbiljnije ulaganje mog vremena u sadržaj ovog bloga.
Kasnije, u toku godine, su se stvari malo razbistrile i dokazale mi da nisam bio u pravu.

Drugi kvartal 2019.

Ovo je bio najslabiji period za Fog Developer. ALEXA više nije pokazivao njegovu poziciju, a i posete organske prirode su bile u padu.
Ovo je samo potkrepilo moje razmišljanje da sve ovo treba da se lagano penzioniše. Nada uvek umire poslednja, pa sam, suočen sa naizgled bezizlaznom situacijom, pokušavao da pronađem uzroke i rešenja ovog, nimalo naivnog, problema.
Smatrao sam da je dotadašnji izgled bloga problematičan. Opterećen sa funkcijama koje posetioci ni ne koriste, njegova brzina je bila očajna.
Na kraju ovog kvartala blog se vraća na "fabrička podešavanja". Na njemu su tada bile samo opcije koje su bile Bloggerove. Po izgledu se nije razlikovao od gomile drugih.
"Ispod haube" je ipak bio znatno izmenjen sa težnjom da se postigne optimalna brzina.
Po pokazateljima, ni ovi potezi nisu urodili plodom.
Delovalo je kao da je to - kraj!

Treći kvartal

Treći kvartal je definitivno gurnuo blog u penziju. Otpočeo je prilično kratak period pasivnosti. Zauzet privatnim obavezama (između mojih uobičajenih obaveza, desilo se i pohađanje seminara i polaganje sudijskog ispita), pisao sam samo kada nađem dovoljno vremena.
Međutim, u tom periodu beležim povećan broj poseta čiji je izvor bila organska pretraga. Ovo mi je bilo čudno, jer su svi alati koje koristim za proveru ranga pokazivali prilično loše stanje.
Tada sam već počeo da sumnjam u ispravnost informacija koje ti alati pokazuju. Bio je to preloman momenat.
O, biti ili ne biti, pitanje je sad!

Poslednji kvartal

Na kraju knjige uvek sledi neki dramatičan obrt. Tako se i za blog Fog Developer sve promenilo jednog oktobarskog dana.
Crveni krst Titel je, u saradnji sa osnovnom školom, organizovao "Trku za srećnije detinjstvo" na kojoj sam i ja bio prisutan. Između ostalih volontera, na tom događaju se zadesio i član UO CK Titel, gospodin Stevo Diklić.
Znao sam da se ovaj čovek, i pored brojnih drugih obaveza, bavi i novinarstvom. Upitao sam ga da li bi želeo da mi pošalje tekst o ovom događaju i on je pristao.
Sutradan mi je ovaj dobri čovek poslao još jedan tekst. Zatim se njegovi tekstovi nižu jedan za drugim.
Ni slutio nisam da je to bio početak jednog novog perioda. Od tog trenutka se dešavaju interesantni događaji.
Elem, pitam se da li je Stevo Diklić u svojim rukama umesto olovke drži čarobni štapić? Pored sopstvenih obaveza, on uspeva da bude angažovan u brojnim društveno-kulturnim aktivnostima i da pored toga, u kratkom vremenskom periodu, napiše brojne informativne, korisne i zanimljive tekstove. Ako sam svojevremeno za sebe rekao da mi dan traje 36 sati, imam osećaj da ovaj čovek, nekim čudom u svoja 24 sata uspe da obavi posla za koje bi trebalo najmanje 48 časova!
Ova saradnja je za blog predstavljala oporavak i izvlačenje iz jednog dužeg perioda inertnosti. Čitaoci koji me prate dugo vremena znaju da je svojevremeno bilo sličnih situacija. Iz tih situacija se izrodilo da ovaj blog ima pet autora. U ovom trenutku nas je aktivno dvojica i ne postoje naznake da će ostatak ekipe ponovo početi da piše, ma koliko ja imao vere u njih. Naprosto je vreme učinilo svoje i udaljilo prilično kreativne ljude od tog njihovog hobija.
U budućem periodu su Diklićevi tekstovi privukli pažnju ljudi sa društvenih mreža, odakle stiže najveći broj poseta. Kada budete čitali članak o top 10 postova u 2019-toj, obratite pažnju na datume kada su tekstovi objavljeni.
Takođe, posete iz organske pretrage nastavljaju rast. U novembru, blog beleži 10.161 pregled, što je najveći broj u 2019-toj. Nadao sam se da će se oboriti rekord iz aprila 2018. godine, kada je taj broj iznosio 10.321, ali se to nije desilo.
U ovom periodu se dešavaju još interesantnih stvari. Sem sa Diklićem, ponosan sam i na korektnu i plodonosnu saradnju koja je ostvarena sa jednim, sada već legendarnim, lokalnim (ako ne i regionalnim) medijom. Taj medij će u budućnosti, ukoliko mu bude potrebno, u meni ili u ovom blogu uvek moći da pronađe iskrenog prijatelja.
Budući da je Fog Developer bio obogaćen sa aktuelnim tekstovima iz Titela i okoline, ljudi su počeli da šalju i najave za predstojeće događaje. U tom trenutku opažam jednu negativnu stranu našeg društva.
Najave kulturnih, društvenih ili sportskih aktivnosti su veoma čitani. Ovo bi značilo da postoji ogromno interesovanje za te događaje. Međutim, u toku realizacije tog događaja je veoma mali broj prisutnih. Dakle, poziv svi pročitaju, ali niko se ne odaziva.
Još interesantnija stvar je da su izveštaji sa ovih događaja takođe mnogo čitani. Ljudima je izgleda interesantnije da o nečemu pročitaju, nego da u tome učestvuju. Smatrao bih uspehom ako bi ovaj blog u budućnosti mogao da promeni ovu naviku makar kod jednog broja posetioca.
Paralelno sa ovim pozitivnim trendovima, ovaj blog je u ovom kvartalu preživeo i par nehotičnih "udara" za koje je kriva platforma na kojoj se on vrti - Blogger. Promenom svog interfejsa, platforma menja i mehanizme kojima se neke stvari obavljaju. Tako sam u novembru uradio backup, posle koga su sledile neke izmene u kȏdu šablona. Izmene nisu funkcionisale kako sam zamislio, pa sam sve želeo da vratim u prethodno stanje. Na žalost, backup je bio nefunkcionalan. Iz tog razloga u istom mesecu sledi promena celokupnog izgleda, za koji se kasnije ispostavlja da Blogger ne dozvoljava posetiocima sa mobilnih uređaja da kliknu na link. Zatim ide još jedna promena izgleda, pa još jedna i konačno ova.

Pouka


U prošloj godini ALEXA (i drugi alati) ne rangiraju Fog Developera. Ovo je čudno, jer se blog lagano oporavljao i sa posetama dostigao onaj nivo koji je zauzimao u prvoj polovini 2018g. kada je bio na solidnoj poziciji. Ovakva informacija mi sada govori da definitivno nije problem do mene, već da se nešto desilo u samom sistemu proračunavanja i vrednovanja internet saobraćaja koji koriste ti alati. Od sada, informacije koje oni pružaju ne smatram relevantnim, niti zabrinjavajućim.
Fog Developer je u 2019-toj objavio preko 70 tekstova i ostvario preko 50.000 pregleda. Ovo je sasvim solidna brojka koja može poslužiti kao bolji početak ove godine.

Čitaoci u sumaglici

Iz perspektive ljudi koji čitaju Fog Developer, 2019g. izgleda ovako:
U proseku je svaki čitaoc pregledao 2,42 posta na blogu. Svaka poseta je, u proseku, trajala 2 minuta i 45 sekundi. Ovo je za minut manje nego prošle godine! Pretpostavljam da je uzrok ovome veći broj kraćih tekstova sa više slika.
Najviše ste voleli da posećujete ovaj blog ponedeljkom u jedan sat posle podne. Ovaj podatak me ohrabruje jer je čitanje blog očigledno pomereno iz afterseks zone u normalan period dana na ovim prostorima.
Najviše poseta je bilo iz Srbije (54,37%), zatim SAD (15,61%), Nemačke (3,91%), Bosne i Hercegovine (3,61%) i Hrvatske (2,57%). Da li je rast poseta iz Amerike prouzrokovana migracijama stanovništva ili su me više posećivale bakice iz Arizone i Kalifornije na čijim blogovima o štrikanju, pletenju i ludim vožnjama motora sa bajkerima konstantno visim?
Što se tiče programa za pregledanje interneta, na Fog Developeru su najpopularniji: Chrome (59,07%), Android Webview (9,47%), Safari (8,28%), Firefox (5,44%) i Internet Explorer (2,14%). Ova statistika je prilično zbunjujuća. Ajde što je moj omiljeni Firefox dobro pao, nego - ko, pobogu, u 2019-toj koristi IE?
Naši čitaoci najviše koriste računare (55,91%), a zatim idu mobilni telefoni (42,86%) i tableti (1,23%). Očekivano, korišćenje računara je u drastičnom opadanju, dok mobilni telefoni beleže nezaustavljiv rast.
Sa stanovišta operativnih sistema, korišćenih prilikom čitanja bloga, najviše se koristio Android (35,36%), zatim Windows (29,46%), Linux (15,65%), iOS (8,41%) i Macintosh (1,14%). Ovo je prva godina u kojoj je, makar na blogu Fog Developer, Windows skinut sa višedecenijskog trona.
Zbogom računari, dobro došli nam mobilni uređaji!

I to nije sve...

Постави коментар

2 Коментари

  1. Ma gde me nadje opet2.1.20. 00:30

    Drago mi je da si nastavio sa objavljivanjem i pisanjem textova !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pardon, koristim izraze a da ih prethodno nisam definisao.
      "Penzionisanje bloga" ne znači da na njemu ne bi bilo novih tekstova.
      To je samo izraz kojim treba shvatiti kao "ne obraćam pažnju na bitne stvari koje se tiču bloga".
      Na priimer, svakodnevno deljenje tekstova, traženje načina za (po)deljenje linkova, smaranje statistikama, optimizacijama, traženjem tema, itd....
      Blog zahteva mnogo više "pozadinskog" rada nego što čitaoci mogu i da pretpostave.
      Sa delom tog rada si i ti upoznat, kada si mi pomogao oko teksta "Lutrija". Pa sad ti vidi koliko si vremena izdvojio samo za jedan tekst.
      Hvala ti na komentaru!

      Избриши

Pokažite nam šta mislite o ovome!