Matematičke operacije i izrazi - ★★ Fog Developer ★★

Novo

6/recent/ticker-posts

Matematičke operacije i izrazi

7 Matematičke operacije i izrazi

Problem: Ali, ja sam loš u matematici, nije valjda da mi i to treba u životu?
Rešenje: Ma 'ajde... Šta mi reče.... A šta misliš, zašto su ljudi izmislili digitrone (kalkulatore)? Pa zato što se većina plaši matematike, a zaista, u stvarnom životu, nikako ne mogu da pobegnu od nje! Računi, čekanje u redu, pa čak i sportske aktivnost – ništa ne može bez matematike. Računar ne bi postojao baz matematike, i kako mu ime govori, sve što on radi je samo – računanje....
Hej, moja profesorica iz informatike mi je rekla da je to greška koju ljudi prave, kaže da je naziv za ovo na čemu mi radimo „Kompjuter“, a da su Fiskalne kase „računari“...
Ne znam šta da ti kažem, sem da tvoja „profesorica“ nema veze s vezom, nit' sa jezikom, nit' sa informatikom. Ako ti do sada već nije jasno, a ponovio sam to hiljadu i jedan put, ono što ti vidiš, nije ono što to stvarno jeste... Sve su to nule i jedinice, koje računar „pokupi“, a onda na njima primeni neku matematičku operaciju, a zatim ih „prosledi“ tebi, kako bi ti video rezultat.... Tako je i obična obrada slike, ako na primer želiš da pojačaš ili smanjiš kontrast da bi izgledao lepše na fejsbuku, veoma složena matematička operacija! 
I, tako dođoh do ove teme. Nije ti bitno znanje matematike, za početak (ali nadam se da će ti „zagolicati maštu“ i da ćeš joj posvetiti malo vremena i pažnje), jer sada ćemo koristiti Python kao kalkulator (i to veoma moćan kalkulator).
Većinu naredbi koje budeš pisao tokom svog „izleta u programiranje“ će biti sačinjena od matematičkih izraza. Jednostavan primer matematičkog izraza je 1 + 1 . Po definiciji izrazi su sačinjeni od operatora i operanada. 
Operator je funkcija koja radi nešto, i predstavlja se sa simbolima, kao što je + ili -, a može biti predstavljen i posebnim oznakama (rečima). Operator sam po sebi ne predstavlja ništa (ako naiđeš na knjigu u kojoj piše + bez da oko sebe ima išta, šta ćeš pomisliti ili uraditi? Ima li to smisla?). Operatorima su potrebni neki podatci da bi izvršili svoju funkciju nad njima i takvi podaci se zovu operandi. U slučaju 1 + 3, operandi su i broj 1, i broj 3.
Ok! Znači operandi su brojevi, a operacije isto znam. Znači sada možemo da preskočimo ovo sve i da pređemo na nešto „pametnije“?
Čekaj malo.... Da, brojevi su na neki način prilično slični sa svim onim što srećeš u životu, ali šta ćemo sa matematičkim operacijama? Pošto postoje dosta „specifičnih“ koje i nisi imao priliku da sretneš u svom životu, mislim da ih je važno ovde napomenuti...
Oh... Ne....

6.11 Rezime Indeks 7.1 Operatori

Постави коментар

0 Коментари